کسب درآمد از شارژ پرینتر

کسب درآمد از شارژ پرینتر
بهمن 27, 1399
942 بازدید

کسب درآمد از شارژ کارتریج پرینتر یک راه آسان برای افرادی که می خواهند از این هنر کسب درآمد کنند یا آن را به دیگران آموزش دهند. اگر نگاهی به کسب و کارهای کوچک و بزرگ بیاندازید حداقل یک پرینتر در محل کارشان نیاز به سرویس دارد و راحت تر اینکه این دستگاه به منازل […]

کسب درآمد از شارژ کارتریج پرینتر یک راه آسان برای افرادی که می خواهند از این هنر کسب درآمد کنند یا آن را به دیگران آموزش دهند. اگر نگاهی به کسب و کارهای کوچک و بزرگ بیاندازید حداقل یک پرینتر در محل کارشان نیاز به سرویس دارد و راحت تر اینکه این دستگاه به منازل باز شده و افراد علاقه مند زیادی وجود دارد که می خواهند این هنر را بیاموزند.

راهنمای محتوا برای شما :

1 –  چرا بیشتر مردم آموزش شارژ کارتریج را بسیار سخت می دانند؟

2 –  کارتریج چیست؟

3 – از کجا تونر شارژ کارتریج یا پودر تونر (Toner Powder) یا پودر شارژ بخریم؟

4 –  آیا می توان به عنوان یک شغل به شارژ پرینتر نگاه کرد؟

5 – بازار کار شغل شارژ کارتریج چگونه است؟

6 – درآمد شارژ کارتریج چقدر است؟

7 – چگونه شارژ کارتریج انجام می شود؟

8 –  شارژ جوهر کارتریج

8 – 1 – مشکلات متداول کارتریج پرینتر لیزری

9 –  دانستنی ها و آموزش های لازم برای شروع به کار

9 -1 – تهیه ابزارهای لازم، قطعات و مواد مصرفی و محل مناسب کار

10 –  آموزش های بازاریابی ، جذب مشتری

 

در ادامه نحوه کار با شارژ پرینتر را به زبان ساده به شما آموزش می دهیم تا بتوانید در مدت کوتاه از آموزش آن بهره برده و به دیگران هم بیاموزید و از این راه کسب درآمد کنید.

چرا بیشتر مردم آموزش شارژ کارتریج را بسیار سخت می دانند؟

آموزش شارژ کارتریج بسیار آسان است، اگر جستجویی در این رابطه در گوگل داشته باشید، هزاران فیلم برای شما پیدا می کند که با دیدن آن ها ممکن است مشکلتان حل شود. یک باور که مردم به سمت این خدمت نمی روند، باورهای آن ها است. فکر می کنند این کار بسیار سخت است ولی ناگفته نماند که یکی از آسانترین کارهایی است که در مدت ۱۵ دقیقه می توانید به راحتی درآمد بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزارتومان را بدست آورید، آن هم با باز کردن چند عدد پیچ!

یکی از نکاتی که شما باید در شارژ کارتریج به آن توجه داشته باشید، نوع مواد مصرفی آن است که در صورت نامرغوب بودن ممکن است هزینه هایی را به دستگاه وارد کنید.

نکته : شما باید مواد مصرفی که برای شارژ کارتریج پرینتر استفاده می شود را بشناسید.

قبل از اینکه به این کار بپردازیم باید چندین اصطلاح را در مورد پرینترها بدانید.

#کارتریج چیست؟

به منبع تامین رنگ در چاپگرها، کارتریج می گویند. پرینترها برای تامین رنگ مورد نیاز خود احتیاج به یک محفظه دارند که از آن جوهر مورد نیازشان را استفاده کنند به این قطعه کارتریج می گویند.

چاپگرها دارای انواع مختلفی هستند.

    لیزری یا تک رنگ

    جوهرافشان یا رنگی

#از کجا تونر شارژ کارتریج یا پودر تونر (Toner Powder) یا پودر شارژ بخریم؟

تونر کارتریج یا پودر شارژ یکی از اقلام افرادی است که می خواهند از طریق شارژ پرینتر کسب درآمد کنند. شما می توانید از مراکز فروش پرینتر و یا تعمیر پرینتر شهرتان به این مواد دسترسی پیدا کنید.

تونر شارژ کارتریج یا پودر تونر (Toner Powder): این مواد برای کارتریج پرینترهای لیزری به کار می رود. تونر ماده ای است که عمل چاپ با آن انجام می شود و توسط پرینترها روی کاغذ ذوب می شود.پودر شارژ به صورت بسته های یک کیلویی در بازار وجود دارند که می توانید برای اقتصادی بودن از آن ها استفاده کنید. رنگ مشکی در بازار بیشتری مصرف را دارد.

قیمت پودر شارژ بستگی به ابعاد و وزن آن از ۲۵۰۰۰ تومان تا یک میلیون تومان متغیر است. تمام تمرکز شما در این قسمت است که از پودری استفاده کنید که مواد درجه یک باشد تا اعتماد مشتریان را بگیرید.

#آیا می توان به عنوان یک شغل به شارژ پرینتر نگاه کرد؟

بستگی به علاقه شما دارد! اگر از برقراری ارتباط لذت می برید یکی از کارهای بکری است که می توانید انجام دهید. البته ناگفته نماند که تمام کار شما به شارژ کارتریج معطوف خواهد شد! خیر، شما در کنار این مورد می توانید کاغذ، لوازم جانبی پرینتر، سرویس و … بپردازید.

#شارژ کارتریج لیزری چگونه باید انجام شود؟

آموزش را هم نمی توان در این قسمت نادیده گرفت. شما اصلا از اینکه به کسی آموزش دهید، نباید ناراحت شوید. چون علاوه بر دستمزدی که می گیرید، مطمئن باشید در صورت وجود مشکل باز هم به شما مراجعه خواهند کرد. این ها همه درآمدهای نهفته این کار است که می توانید از آموزش شارژ کارتریج، چگونگی خرید قطعات مربوطه و مواد مصرفی و غیره برای شما داشته باشد.

یکی از دلایلی که به عنوان یک شغل می توان به آن نگاه کرد، هزینه شارژ کارتریج نسبت به خرید یک کارتریج نو برای کاربران پرینتر بسیار مقرون به صرفه تر است، به ویژه با وضعیت فعلی بازار، بیشتر کاربران بجای خرید کارتریج نو، ترجیح می دهند همان کارتریج قبلی پرینتر را شارژ نموده و مجددا از آن استفاده کنند.

این کار به طور کامل به خود شما بستگی دارد اما توجه داشته باشید بازار فعلی نیاز شدیدی به نیروی کار در این زمینه دارد. خصوصا در وضعیت فعلی که اکثر ادارات و سازمان ها و کسب و کارهای فیزیکی با توجه به مشکلات اقتصادی به جهت کاهش هزینه های جاری خود به جای خرید کارتریج نو به سمت شارژ کارتریج روی آورده اند.

 

آموزش شارژ کارتریج لیزری به صورت گام به گام

در هر اداره، مدرسه، شرکت یا سازمان چندین دستگاه پرینتر وجود دارد که مدام از آن استفاده می شود. مغازه دارها به دلیل اینکه وقت کافی ندارند، به دنبال فردی هستند که در محل کار شارژ کارتریج را برای آن ها انجام دهند.

امروزه حتی اکثر افراد برای راحتی کار خود در منزلشان پرینتر دارند. هر کارتریج با ظرفیتی که دارد بعد از تعداد مشخصی چاپ بی شارژ و در اصطلاح بی رنگ می شود و بایستی مجدد اقدام به شارژ کارتریج آن نمود.

#درآمد شارژ کارتریج چقدر است؟

زمانی بود که شما می توانستید یک کارتریج پرینتر لیزری را با هزینه ای بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان شارژ کنید. از این مبلغ حدود ۵ تا ۷ هزار تومان هزینه پودر یا تونر آن بود و بقیه آن دستمزد یا سود آن. اما در بازار فعلی هزینه شارژ یک کارتریج از ۲۵ هزارتومان تا ۶۰ هزار تومان متغیر است.

البته باید توجه داشته باشید که همین مبلغ برای شهرهای گوناگون ممکن است متفاوت باشد. در هر حال با کسب تخصص در این زمینه می توانید به عنوان یک شغل مستقل به آن نگاه کنید و از این هنر، کسب درآمد و سود کنید.

شما برای اینکه صاحب شغل شوید فقط دو راه حل دارید:

با مقدار معینی سرمایه اولیه برای ایجاد شغل( بسته به شغل مورد نظر ) دلخواهتان اقدام نمایید. یا با آموختن حرفه ای مناسب، بتوانید کسب درآمد کنید.

اگر دنبال ایده جهت شروع کار هستید و سرمایه اولیه برای کار را ندارید، به شما گزینه دوم را پیشنهاد می کنیم. همانگونه که از عنوان مقاله متوجه شده اید، کار اصلی ما آموزش شارژ و تعمیر کارتریج های لیزری است.

برای اینکه به این کار مسلط شوید حداقل باید ۲ الی ۳ سال در این کار باشید تا تمامی مسائل مربوط به شارژ و رفع ایراد کارتریج و پرینتر های موجود در بازار، واقف شوید و هیچگونه مشکلی در رابطه با تعمیر پرینتر نداشته باشید. کسب تجربه به این آسانی نیست ولی ما سعی می کنیم با آموزش کامل شارژ کارتریج پرینتر در همین صفحه تمام موارد بالا را در کمترین زمان ممکن برای شما حل کنیم.

اگر بخواهیم توضیحات بیشتر در مورد این شغل بگوییم، تنها ملزومات شما بعد از آموزش، یک کیف دستی، آچار و ابزار لازم و نیز مواد اولیه شارژ می باشد.

بزرگترین مزیت این شغل بعد از آنچه در بالا ذکر شد، بازاریابی غیر حضوری آن است که می توانید از چندین روش برای اینکار استفاده کنید که شامل موارد زیر می شود:

درج آگهی در روزنامه ها

ارسال پیامک و ایمیل

جذب مشتری از طریق گوگل همین وبسایتی که وارد آن شده اید.

 

#چگونه شارژ کارتریج انجام می شود؟

کارتریج پرینتر دارای یک مخزن مخصوص است که این مخزن از قطعات و قسمت هایی مهم تشکیل شده است که علاوه بر نگهداری پودر یا رنگ در خود کارهای مهم دیگری هم انجام می دهند.

دوره آموزش شارژ کارتریج : زمانی که این پودر یا رنگ تمام می شود این کارتریج بایستی مجددا از پودر پر شود که اصطلاحا به آن شارژ کارتریج گفته می شود.

شارژ جوهر کارتریج

امروزه پرینترها بیش از پیش جایگاه خود را در میان کاربران خانگی باز کرده اند، مراکز دولتی، سازمانها و شرکت های خصوصی هم بدون استفاده از پرینتر و دستگاه های چاپ نمی توانند کاری انجام دهند و به جرات می توان گفت وجود آن در هر مکانی الزامی است.

یک پرینتر برای چاپ اسناد بایستی از جوهر یا تونر استفاده کند و این ماده به عنوان یک ماده مصرفی بوده که بالاخره بعد از چاپ تعداد مشخصی برگ تمام می شود. در این حالت کاربر بایستی اقدام به تهیه کارتریج نو کرده و یا اینکه کارتریج قبلی پرینتر را مجدد شارژ نماید.

هرچه باشد شارژ کارتریج پرینتر جزو امور فنی محسوب می شود پس علاقه و انگیزه شما پشتوانه خوبی برای فراگیری هرچه بهتر این مهارت خواهد بود.

یکی از بخش هایی که زیاد با آن برخورد می کنید، قسمت ایرادات متداول کارتریج ها و راه حل آنهاست. کارتریج ها به عنوان یک ماده مصرفی و یکبار مصرف ساخته می شوند و از نظر شرکت سازنده پس از اتمام پودر یا رنگ آن بایستی دور انداخته شوند و مشکلات کیفیت چاپ و سایر ایرادات برای کارتریج هایی که چندین بار شارژ شده اند همیشه وجود دارد.

مشکلات متداول کارتریج پرینتر لیزری

تشخیص ایراد و قطعه مشکل ساز همیشه یکی از دغدغه های شارژ کاران می باشد. ایراداتی مانند کثیف چاپ کردن، خط انداختن، سایه انداختن یا تکرار شدن متن و موارد مختلفی همیشه وجود دارد که تشخیص ایراد و قطعه مشکل دار برای افراد تازه کار مشکل است.

شما با استفاده از فراگیری آموزش های مربوطه به راحتی می توانید مشکلات کیفیتی کارتریج ها را در نگاه اول تشخیص داده و با تعویض قطعه مورد نظر اقدام به رفع آن ایراد نمایید. همچنین مشکلات دیگر کارتریج ها نظیر شکستگی ها، تغییر شکل، صدای ناهنجار و … نیز مورد بررسی قرار گیرد.

دانستنی ها و آموزش های لازم برای شروع به کار

یکی از بزرگترین چالش آغاز کسب و کار پس از گذراندن یک دوره آموزشی هنگامی است که افراد می خواهند وارد بازار کار شوند.

معمولا اکثر دوره های آموزشی در زمینه های مختلف صرفا به آموزش موضوع مورد نظر می پردازند، اما قسمت مهم آن که استفاده از آموخته ها و ورود به بازار کار و کسب درآمد است مورد کم توجهی قرار می گیرد.

این موضوع باعث می شود که کارآموز برای راه اندازی کسب و کار مشکلات متعددی داشته باشد.

شما پس از فراگیری آموزش ها به راحتی و با اعتماد به نفس بالا کسب و کار خود را ایجاد می کنید و راه و روش های اشتباهی که دیگران رفته اند را تکرار نمی کنید.

تهیه ابزارهای لازم، قطعات و مواد مصرفی و محل مناسب کار

آیا می دانید انجام این کار به چه ابزارهایی نیاز دارد؟ محل مناسب این کار چه ویژگی هایی دارد؟ برای انجام این کار شما تنها چند عدد پیچ گوشتی، سیم چین، دم باریک و مقداری مواد تمیز کننده مانند الکل و تینر لازم دارید.

یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که محل کار شما بایستی تهویه مناسبی داشته باشد و البته به فضای بزرگی نیاز ندارد. برخی شارژ کاران، این کار را در محل کاربر انجام می دهند.

همچنین برای شروع به کار مقداری قطعات و مواد مصرفی مانند پودر لازم برای شارژ کارتریج نیاز دارید.

آموزش های بازاریابی ، جذب مشتری

پس از فراگیری مهارت های لازم و تهیه مقدمات، جهت شروع کار و کسب درآمد شما نیاز به مشتری دارید. مشتری های شما برای همه جا کارآمد هستند، مدارس، ادارات، شرکتها و همینطور منازل که پرینترهای شخصی دارند.

شما بایستی مشتری ها را جذب کرده و آنها را تبدیل به مشتری های ثابت و وفادار نمایید.

شارژ کارتریج تنها یک بار انجام نمی شود باید بدانید هر کارتریج پس از مدتی استفاده مثلا یک ماه یا دو ماه (در منازل) و یا حتی یک هفته (ادارات، بانکها و شرکت ها) شارژ آن تمام شده و نیاز به شارژ دارد، در نتیجه بایستی رفتار و برخورد شما و همینطور کیفیت کار شما به گونه ای باشد که مشتری همیشه کار خود را به شما تحویل دهد تا آن را به درستی انجام دهید.ش

موارد و نکاتی وجود دارد که با دانستن و رعایت آنها می توانید حجم زیادی مشتری ثابت داشته باشید و بقای کسب و کار و افزایش درآمد خود را تضمین کنید.