آزاده داننده رییس هیات مدیره شرکت فن آوران اطلاعات بهاران

آزاده داننده رییس هیات مدیره شرکت فن آوران اطلاعات بهاران
تیر 13, 1399
1770 بازدید

آزاده داننده رییس هیات مدیره شرکت فن آوران اطلاعات بهاران بخش صنعت IT   تابلوی افتخارات لوح تقدیر از ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات-1389 کارآفرین برتر از همایش نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار- 1394 سمت ها و فعالیت ها رییس سابق هیات مدیره انجمن ملی زنان کارآفرین در دو دوره رییس هیات مدیره سازمان […]

آزاده داننده

رییس هیات مدیره شرکت فن آوران اطلاعات بهاران

بخش صنعت IT

 

تابلوی افتخارات

لوح تقدیر از ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات-1389

کارآفرین برتر از همایش نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار- 1394

سمت ها و فعالیت ها

رییس سابق هیات مدیره انجمن ملی زنان کارآفرین در دو دوره

رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران 93-1390

نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور 93-1390

 

بانوی استاندارد IT

در سال1338 در تهران متولد شدم. پدرم شغل آزاد داشت. دو خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر دارم. سال 1356 وارد دانشگاه شدم و کارشناسی مهندسی علوم کامپیوتر از دانشگاه شیراز دارم. به علت انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها در سال 1364 فارغ التحصیل شدم. همیشه به دنبال تحصیل و دانش بودم. با خود می گفتم تا جایی که امکان داشته باشد در پی کسب دانش خواهم رفت. در خانواده بسیار سخت کوش و فعال بودم. در مسایل خانواده و کارهای خانه همیشه مشارکت داشتم. از سال 64 در حوزه آی تی در یک شرکت بزرگ به عنوان کارشناس، کار را شروع کردم.

بعدها یک دوست ایده شروع کسب و کار را در همین حوزه به من داد. لذا با سه نفر از دوستان و همکارانم این شرکت را در زمستان 83 بنیان گذاری کردیم. اوایل سال 84 فعالیت رسمی را شروع کردیم. نوع کار ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت است. ما سازمان های بزرگی را که مصرف کننده تکنولوژی آی تی و یا سازمان های سرویس دهنده و خدمت دهندگان این صنعت هستند را در جهت بهبود مدیریت کارها، مشاوره مدیریتی می دهیم.  امروزه می بینیم که صنعت آی تی فراگیر شده و تمامی کارها را تحت الشعاع قرار داده و اهمیت خاصی در زندگی دارد. این اهمیت سبب شده پروتکل ها، چارچوب ها و استانداردهای زیادی در این صنعت به وجود آمده است که به عنوان اصول و چارچوب های کار درست در این حوزه در دنیا منتشر شدند. برای پیاده کردن این اصول در سازمان های مختلف نیاز است که یک سری اصول برای یک سازمان خاص متناسب سازی شود. کار ما بهبود مدیریت در سازمان ها و تمرکز بر بهبود فرآیندهای مدیریتی است. ما به عنوان افراد استخدامی آن شرکت یک الی دو سال برای بهبود مدیریتی یک سازمان فعالیت می کردیم و این کار برایمان دائمی نبود. سازمان ها زمانی که با مشکل مواجه می شوند در پی بهبود وضعیت نیروهای انسانی هستند، اما اگر از روش های مشاوره مدیریتی به درستی استفاده کنند می توانند با بهترین راه حل های موجود مشکل را بر طرف سازند. شناخت، معرفی، بازاریابی و جا انداختن نوع کار ما خیلی سخت و دشوار بود و زمان زیادی صرف شد. دوران رکود کاری داشتیم. زمانی به خدمات ما نیاز دارند که کسب و کارها پررونق باشد و بخواهند سرعت کار را بالا ببرند. بیزینس ما تابع شرایط کسب و کار بود و در نهایت ما فراز و نشیب فراوانی را گذارندیم.

ما به عنوان زن وارد این حوزه شدیم و بیشتر رنج و سختی ها مربوط به جنسیت ما می شد. پذیرش و باور ما در جامعه مرد سالار بسیار سخت بود. اما ما به دلیل سابقه طولانی کمی راحت تر از بقیه این دوران را گذراندیم. در شروع کار، سه خانم و یک آقا شریک بودیم و به علت تنگی معیشت کاری آقا از شرکت جدا شدند و الان ما سه شریک زن هستیم. ما در حوزه بهبود کیفیت محصولات هم فعالیت داریم. کیفیت نگاه ظریف می خواهد که زنان این نگاه را دارند. بعد از جنسیت، مشکل عمده نداشتن مارکتینگ بازار برای انجام فعالیتمان بودکه دچار یکسری مشکلات می شدیم. در کار ما سنگ اندازی های بسیاری بود؛ مثلا وقتی کاری به ما محول می شد یک ناظر برایمان می گذاشتند که اطلاعات و دانش پایین تری داشت؛ مقاومت های سازمانی کار را پیچیده می کرد و یا در پرداخت ها دچار مشکل می شدیم و گاهی مجبور می شدیم قراردادهایمان را زودتر از موعد فسخ کنیم و اینها همه صدمه های جدی به نوع کار ما می زد. اینها همه مشکلات معمولی است که در حوزه فعالیت ما دیده می شود؛ چرا که کار سرمایه بری نداریم و مشکلات بانکی، عدم دسترسی به سرمایه و بهره بالا نداریم. سرمایه ما دانش ماست. سرعت پیشرفت تکنولوژی و دانش بالاست ما هم باید هر روز بر سطح دانش خود بیافزاییم. بزرگترین مشکل امروزه ما تامین نیروی انسانی کارآزموده و متخصص است. متاسفانه دانشگاه های ما افراد متخصص تربیت نمی کنند و باید به دنبال جذب افرادی باشیم که حداقل ده سال سابقه ممتد در این حوزه داشته باشند. اگر بازار هدف و نحوه برقراری با مشتری را بلد باشیم به راحتی کار برایمان هست ولی در غیر این صورت مشکلات زیادی برایمان پیش می آید. از نظر من یک فردی به تنهایی نمی تواند از پس همه کارها و مشکلات موجود بربیاید. باید ابر و مه و خورشید و فلک در کار باشند تا زمینه موفقیت ها پیش بیاید. فقط با اراده کاری پیش نمی رود. باید این باور را داشت که آموزش و تیم سازی جزو اصلی ترین ساخت زیر بنای کسب و کار است.

کارآفرینی در فضای خانوادگی بسیار خوب و موثر است چراکه زنان یکسری محدودیت ها و جایگاه ها در جامعه دارند مانند تربیت فرزندان که اگر درمحیط درک نشوند دچار شکست می شوند اما در فعالیت های خانوادگی این جایگاه ها درک می شود. وقتی تفکر تغییر نکند زنان تغییر نمی کنند. زنان امروزه موانع قانونی بر سر راه ندارند بلکه مشکل فرهنگی در جامعه حاکم است. نگاهمان، نگاه درستی نیست. مهم ترین ویژگی کارآفرین نسبت به ثروت آفرین ریسک پذیری است که اگر ریسک نکند به جلو حرکت نمی کند. ثروت آفرینان محافظه کار هستند. در راه های مطمئن و امتحان شده قدم می گذارند. راز موفقیت من سخت کوشی و صبر است. خیلی معتقد به اصول و قواعد هستم. در بسیاری از سختی ها سخت کوشی و رعایت اصول مرا نجات داده است. کسب و کار فرمول های مشخصی دارد که طبق اصول و قواعد پیش برده می شود. عشق به کار به معنای تقدس کار نیست بلکه وقتی است که برایش می گذارم و برایم مهم می شود.

هدف کارآفرین در واقع تشکیل کسب و کار برای گذران زندگی و پهن کردن سفره بوده که عده ای از آن سود ببرند. شیرینی این کار آنجاست که با در کنار هم گذاشتن تک تک این افراد باعث خدمت و سلامت جامعه می شویم. در جامعه کسب و کارهایی داریم که باعث ضعف و فساد در جامعه می شود با اینکه افراد زیادی از آن نان می خورند و اینکه بسیار پول ساز است. پس شیرینی و لذت کسب و کاری که باعث پیشرفت و پیشبرد جامعه به جلو باشد بسیار ارزشمند است. به همه دوستان که هدف و انگیزه برای شروع کاری دارند توصیه می کنم همیشه نگاه درست و وسیع تری نسبت به جامعه داشته باشند. نگاهشان را وسیع تر کنند. این کمک می کند که حال الانشان را بهتر بفهمند و همیشه چند سال آینده و موانع را ببینند. در بازه زمانی کوتاه افق دیدمان محدود می شود و ممکن است نقطه شروع مناسب را پیدا نکنیم. سرمایه ای که برای شروع کار در حوزه آی تی لازم است تقریبا یک پنجم سرمایه برای کارهای دیگر است. بیش از سرمایه، ایده مهم است.

برچسب‌ها:, , , , , , , , ,