کارآفرینان ، فروش را از هر چیزی جدی تر بگیرند(دکتر حوریه یحیایی)

کارآفرینان ، فروش را از هر چیزی جدی تر بگیرند(دکتر حوریه یحیایی)
فروردین 25, 1401
51 بازدید

کارآفرینان زیادی وارد حوزه ی تولید می شوند. جوانان نخبه ای که ماه ها و سال ها استارت آپ خود را پرورش داده و با صرف هزینه های هنگفت محصول خود را به مرحله ی تولید می رسانند. با وجود رعایت تمام فاکتورهای موفقیت در حوزه ی تولید متاسفانه باز شکست می خورند. گویا تولید […]

کارآفرینان زیادی وارد حوزه ی تولید می شوند. جوانان نخبه ای که ماه ها و سال ها استارت آپ خود را پرورش داده و با صرف هزینه های هنگفت محصول خود را به مرحله ی تولید می رسانند. با وجود رعایت تمام فاکتورهای موفقیت در حوزه ی تولید متاسفانه باز شکست می خورند. گویا تولید یک محصول ناب و با کیفیت تنها بخشی از ماجراست و سمت دیگر آن ، پروسه ی به نسبت ساده اما پیچیده قرار دارد. بله درست است ، صحبت ما درباره ی حوزه ی فروش  است. به همین علت تولید کننده های برندهای قدیمی و کارآفرینان قهار ، سال های گذشته  به خوبی به این مهم واقفند که تمام تلاش ها تنها به یک مقصد ختم می شود و آن هم چیزی غیر از فروش نیست و این مهم هم هرگز بدون فعالیت های بازاریابی محقق نمی شود. در واقع بین شروع یک کسب و کار و آغاز پروسه و طرح بازاریابی، رابطه بسیار مهم و تعیین کننده ای وجود دارد که بسیاری از کارآفرینان تازه کار با آن مواجه می شوند و به علت عدم آگاهی لازم در باره ی آن براحتی در مسیر شکست قرار می گیرند.

از اینرو ، خلاء فعالیت های تخصصی فروش و البته کمک  گرفتن از مشاوره های تخصصی در این حوزه در اکثر کسب و کارها به شدت احساس می گردد. از اینرو بسیاری از صنایع درصدد ایجاد مزیت های رقابتی پایدار در مقایسه با سایر رقبا با تاکید بر استفاده از بازاریابی خلاقانه می باشند. البته مشتریان هم دیگر مشتریان سابق نیستند که تنها با یک شعار تبلیغاتی و یا یک جمله ی ترغیب کننده ، جذب محصول مورد نظر شما شوند. فعالان حوزه ی فروش و بازاریابی به خوبی می دانند که دیگر تنها ایده های ناب و جدید هستند که قدرت تفکر و انتخاب مشتریان را در دست می گیرند.
این روزها پروسه ی فروش حتی قبل از آنکه مشتری وارد چرخه ی کسب و کار شود ، آغاز می شود، نه تنها زمانی که محصول آماده فروش است. فروش با تمام جنبه های مختلف کسب و کار مرتبط است، از توسعه و تولید محصول گرفته تا روش های مختلف توزیع محصول و خدمات، قیمت گذاری، تبلیغات و حتی روابط عمومی و خدمات مشتریان که می تواند با تفکرات خلاقانه و رویکردی نو و متفاوت برگ برنده را از آن شما کند. در بررسی فرایند مذکور فروش به سبک سنتی دیگر پاسخگوی تحولات سریع فناوری نیست و تبیین متدهای جدید فروش و گسترش بازار می تواند منجر به موفقیت و سودآوری شما باشد. هر چند در حال حاضر،  بسیاری از بنگاه های اقتصادی و تولید کننده های بزرگ در ایران فاقد یک برنامه اصولی برای فروش هستند، اما ایجاد واحد بازاریابی و فروش از واجبات
کسب و کارهای نوپاست. البته از آنجایی که فروش آخرین مرحله به سود رسیدن یک تولید کننده است ، معمولا در اولویت آخر قرار می گیرد و اینقدر در هفت خوان رستم تولید هزینه صرف شده است که هنگامی جنس به خوان هفتم رسید ، هزینه ی چندانی برای فروش و بازاریابی باقی نمی ماند. اما بدون در نظر گرفتن پروسه ی فروش، سایر هزینه ها ، صرفاً هزینه‌ هایی است که منجر به ضرر شرکت هم می‌شود.
اهمیت فروش در کسب و کار بر کسی پوشیده نیست و شما نباید قدرت فروش و البته تداوم آن را در موفقیت کسب و کارتان نادیده بگیرید.
چرا که همه ‌ی کارهایی که از روز اول در پروسه ی تولید انجام داده اید از ایجاد کیفیت بیشتر گرفته تا
پایین آوردن قیمت تمام شده همه و همه در راستای فروش بیشتر بوده است و به هر میزان که فروش شما بیشتر باشد، شما موفق تر خواهید بود.

 

 

دکتر حوریه یحیایی

منبع : تفاهم نیوز