تکنیک های کاربردی در مدیریت هزینه کسب و کارها ( مهندس امین رشیدی )

تکنیک های کاربردی در مدیریت هزینه کسب و کارها ( مهندس امین رشیدی )
تیر 16, 1403
60 بازدید

هزینه کرد و به عبارتی برآورد هزینه ها در کسب و کارها از مهم ترین چالش های پیش روی کسب و کارهای نوپاست. عدم توازن و یا عدم بررسی دقیق این فرایند می تواند منجر به شکست یا ورشکستگی کسب و کارها شود. برای برآورد هزینه های راه اندازی یک کسب و کار جدید، می […]

هزینه کرد و به عبارتی برآورد هزینه ها در کسب و کارها از مهم ترین چالش های پیش روی کسب و کارهای نوپاست. عدم توازن و یا عدم بررسی دقیق این فرایند می تواند منجر به شکست یا ورشکستگی کسب و کارها شود. برای برآورد هزینه های راه اندازی یک کسب و کار جدید، می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. تحلیل و بررسی صنعت و بازار در کنار تدوین یک طرح کسب و کار جامع و بررسی میدانی کسب و کارهای مشابه بسیار حائز اهمیت است.

بررسی هزینه های متوسط راه اندازی کسب و کارهای مشابه در همان صنعت بسیار مفید است. با مشاهده هزینه های متوسط رقبا، می توان برآوردی نسبتاً دقیق از هزینه های پیش روی خود داشت. همچنین ارزیابی هزینه های اجاره، کرایه، خرید تجهیزات استاندارد آن صنعت کمک می کند تا هزینه های سرمایه ای راه اندازی را برآورد کرد.  در کنار این، بررسی هزینه های متوسط بازاریابی و تبلیغات در آن صنعت نیز ضروری است. این هزینه ها می تواند تا 30% از کل هزینه های راه اندازی را شامل شود. همچنین ارزیابی میزان سرمایه در گردش مورد نیاز برای اولین سال فعالیت (مانند موجودی، حقوق پرسنل و هزینه های جاری) بسیار مهم است.

تهیه یک طرح تفصیلی برای فعالیت های مختلف کسب و کار می تواند به برآورد دقیق هزینه ها کمک کند. در این طرح باید هزینه های سرمایه ای مانند راه اندازی و تجهیز محل کار را به طور دقیق محاسبه کرد. همچنین محاسبه هزینه های سرمایه در گردش (موجودی، مواد اولیه، حقوق پرسنل و…) ضروری است. تخمین دقیق هزینه های جاری اولیه (اجاره، آب، برق، مخابرات و…) و برآورد هزینه های بازاریابی و فروش در ماه های اولیه فعالیت نیز باید در این طرح گنجانده شود.

تکنیک های کاربردی در مدیریت هزینه  کسب و کارها

این روش به کارآفرینان کمک می کند تا نگاه جامع تری به هزینه های پیش روی خود داشته باشند. امروزه ابزارهای آنلاین متعددی برای محاسبه هزینه های راه اندازی کسب و کار وجود دارد. این ابزارها معمولاً بر اساس داده های واقعی بازار، هزینه ها را برآورد می کنند. همچنین می توان از آن ها برای تخمین هزینه ها با توجه به موقعیت جغرافیایی، صنعت و اندازه کسب و کار استفاده کرد. این ابزارها به کارآفرینان امکان دسترسی به آمار و اطلاعات کلی در مورد هزینه های راه اندازی را می دهد. البته مصاحبه با کارشناسان و صاحبان کسب و کار مشابه و مشورت با افراد با تجربه در آن زمینه کسب و کار را هرگز از یاد نبرید. چرا که این موضوع درک واقعی و دقیقی از چگونگی محاسبه هزینه ها و منابع تأمین مالی در اختیارتان قرار می دهد.

در برآورد هزینه های راه اندازی کسب و کار چندین چالش و مشکل وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد. هزینه های اولیه برای تجهیزات، سرمایه در گردش، اجاره محل کسب و سایر موارد اولیه می تواند غیرقابل پیش بینی باشد و بررسی دقیق این موارد ضروری است. مازاد بر اینکه هزینه های پنهان مانند مالیات، بیمه، مجوزها و هزینه های حقوقی را باید در نظر گرفت که ممکن است به سهولت از قلم بیفتند. هزینه های نگهداری تجهیزات، لوازم، کارکنان و سایر هزینه های جاری باید به دقت برآورد شوند.

البته نوسانات قیمت مواد اولیه، کالاها، خدمات و عوامل تورم می تواند برآورد هزینه ها را با چالش مواجه کند. تغییرات غیرقابل پیش بینی در تقاضای محصول خدمات و رقابت در بازار می تواند بر هزینه ها تاثیر بگذارد. اگرچه برآورد دقیق درآمد در ابتدای کار چالش برانگیز است، اما اثر مستقیمی بر محاسبه هزینه ها دارد. اشرافیت هر چه بیشتر بر تک تک مراحل بالا مسیر کسب و کارتان را هموارتر و دسترسی به موفقیت تان را قابل وصول تر می نماید.

 

 مهندس امین رشیدی

منبع : تفاهم آنلاین