ایده داریم‌ سرمایه گذار نداریم !(دکتر حوریه یحیایی)

ایده داریم‌ سرمایه گذار نداریم !(دکتر حوریه یحیایی)
اردیبهشت 1, 1401
24 بازدید

ایده ها‌؛ بنیان و پایه ی استارت آپ ها را تشکیل می دهند. استارت آپ هایی که در این شرایط پر تلاطم اقتصادی نیاز به یک ریسک بزرگ دارند و از اینرو شاید تعداد استارت آپ هایی که موفق به جذب سرمایه گذار می شوند، به شدت رو به کاهش است. جذب منابع مالی، لازمه […]

ایده ها‌؛ بنیان و پایه ی استارت آپ ها را تشکیل می دهند. استارت آپ هایی که در این شرایط پر تلاطم اقتصادی نیاز به یک ریسک بزرگ دارند و از اینرو شاید تعداد
استارت آپ هایی که موفق به جذب سرمایه گذار می شوند، به شدت رو به کاهش است. جذب منابع مالی، لازمه ی رشد سریع یک استارت آپ است و هرچه آشنایی بیشتری با طرز تفکر و عملکرد سرمایه گذاران داشته باشیم به نسبت ایده ی ما شرایط مناسب تری برای جذب سرمایه گذار خواهد داشت.
البته ایده های ناب ، سهم بزرگ تری در جذب سرمایه گذار دارند و هر چه ایده ی ذهنی شما ناب تر باشد، پتانسیل جذب سرمایه گذار بیشتر خواهد بود. اگر ایده ای ناب، پشتیبان یک استارت آپ باشد به همان میزان وجود یک سرمایه گذار توانمند که به شما و ایده ‌تان ایمان داشته باشد، می تواند مسیر رسیدن به موفقیت را هموارتر سازد. از اینرو، مسیر سخت پیش روی کسانی است که می خواهند ارزش ایده خود را اثبات کنند و برای تامین سرمایه خود، سرمایه گذاران را متقاعد نمایند.
البته غول های سرمایه گذاری این حوزه هم به خوبی دریافته اند که همواره جانب احتیاط نگه دارند و بی گدار و بدون سنجیدن شرایط در استارت آپ های جوان و نوپا سرمایه گذاری نکنند. حفظ سود و صرفه ی اقتصادی ، امری بسیار طبیعی در فعالیت سرمایه گذاران این حیطه است. آن ها نه تنها به دنبال برگشت سرمایه هستند ، بلکه میزان سوددهی و کسب درآمد نیز برایشان بسیار حائز اهمیت است. اگرچه شما بسیار پر هیجان و احساسی درباره ی ایده و استارت آپ تان در حال توضیح هستید و موفقیت کسب و کارتان، از دریچه ی نگاه شما حتمی است ، اما سرمایه گذاران تنها عدد و رقم را می فهمند و آنچه روی کاغذ می آید به شرطی حائز اهمیت است که قطعیتش در عمل هم حتمی بنظر آید. گوش سرمایه گذاران از جملاتی از قبیل “محصول ما مثل بمب صدا می کند و همه بازار را خواهد گرفت “ و یا محصول ما بازار را قبظه می کند، پر است.
البته در این بین هم ممکن است، بعضی از ایده ها، به قدری جذاب و ناب باشد که حتی افراد تازه کار براحتی  سرمایه گذاران را مجاب به حمایت و سرمایه گذاری نمایند. در این میان استفاده از ابزارهایی چون تبلیغات و اطلاع رسانی هم فاکتور تاثیر گذاری در موفقیت و جذب سرمایه است.
برای جذب سرمایه‌ گذار، از پلتفرم های شتابدهنده ها بهره مند شوید.
راهی که بسیاری از شتاب دهنده های موفق امروزی انتخاب نموده اند. نحوه ی عملکرد
شتاب دهنده ها بدین صورت است : آن ها با سرمایه گذاری اولیه بر روی یک شرکت نوپا، درصدی از مالکیت آن را در اختیار می گیرند و در مقابل گردانندگان پروژه ، آموزش های لازم و خدماتی در مسیر ارزش آفرینی سریع تر و برای کسب موفقیت بهتر را خواهند داد.
به هر حال برای تبدیل ایده تان به یک کسب و کار سودده ، راه درازی را در پیش دارید و مسلما این روند همواره توام با پذیرش ریسک هایی در زمینه های مختلف خواهد بود. اما این شمایید که با گام های آگاهانه می توانید مسیر موفقیت تان را کوتاه تر نمایید.

 

دکتر حوریه یحیایی

منبع : تفاهم نیوز